P R O I E C T U L E D U C A Ţ I O N A L
Perioada
Noiembrie 2024-octombrie 2025
Coordonatori: Prof. Mărioara BRESCAN
Prof. Elena-Carmen MELINTE
Domeniul interdisciplinar (diferitele discipline sunt combinate, integrate într-un proiect unitar).
Numărul cadrelor didactice participante la proiect/nr. total de cadre didactice din unitate: 25
Numărul elevilor din unitate participanţi la proiect: 195
Beneficiarii direcți și indirecți: colectivele de elevi, familia, persoanele de îngrijire, cadrele didactice, comunitatea.
DPREZENTAREA PROIECTULUI
Argument
Instabilitatea socio-economică din România şi tranziţia au determinat pe mulţi dintre părinții români să plece la muncă în străinătate pentru a putea întreţine familia. Desigur, câștigurile obţinute sunt importante atât pentru familie cât şi pentru economia românească, însă această migraţie are şi aspecte mai puţin dorite. Acestea ar fi destrămarea familială şi „abandonul“ copiilor la bunici sau la alte rude, cu consecinţe psihologice grave în timp pentru aceştia.
Fenomenul copiilor „orfani“cu părinţi este, probabil, unul dintre cele mai neaşteptate, pe care le trăieşte familia românească. Din păcate, societatea nu este suficient de pregătită să contracareze efectele sale negative, neexistând, până în prezent, nici un sistem formal de susţinere emoţională a acestor copii, mult mai expuşi afecţiunilor psihice şi riscurilor sociale, în comparaţie cu ceilalţi.
Prezentul proiect vine in întâmpinarea problemelor elevilor cu părinți plecați. Fenomenul "copiilor singuri acasă" ia amploare, devenind nu doar un eveniment de viață pasager, ci un eveniment psihotraumatizant în viața familiei și a copilului deopotrivă ale cărui efecte se vor resimți in decursul anilor ce vor urma.
Scopul proiectului:
Dezvoltarea unei atitudini de solidaritate și responsabilizare socială a grupurilor și persoanelor care interacționează cu copii ai căror părinți sunt plecați la muncă în străinătate, prin cultivarea unor competențe psiho-sociale, afective și comportamentale, în scopul diminuării impactului psiho-socio-afectiv pe care-l are plecarea părinților asupra copiilor și dezvoltarea unor bune practici de acțiune comunitară adaptată acestei probleme.
Obiectivele specifice ale proiectului:
· Determinarea unei baze de date a copiilor cu părinții plecați în străinătate și cu situații financiare precare;
· Dezvoltarea abilităților de gestionare a problemelor de viață;
· Consilierea elevilor ai căror părinții sunt plecați in străinătate;
· Formarea unui grup de tineri cu iniţiativă şi efectuarea unor activităţi de voluntariat în comunitate;
· Stimularea comunicării prin activităţile comune recreative;
· Formarea şi consolidarea abilităţilor de comunicare şi socializare cu alţi voluntari, dar şi cu persoane aflate în dificultate;
· Organizarea la nivelul școlii a unor activități cu caracter cultural-educativ, care să întrețină spiritul de echipă;
· Realizarea unei campanii de informare şi promovare a proiectului în comunitate.
· Realizarea unor materiale electonice cu rezultatele obţinute în cadrul proiectului, prezentarea acestora pe blog, trimiterea lor părinților, partenerilor implicaţi în proiect.
Grupul ţintă căruia i se adresează proiectul și beneficiarii proiectului:
- Elevii Colegiului Naţional „Grigore Moisil” din Onești care au părinții plecați la muncă în străinătate, lipsiți de afecțiunea și supravegherea acestora, sau sunt singuri din alte cauze;
Activitatea nr. 1
a) Titlul activităţii: Promovarea Proiectului „Singur acasă!”
b) Data/perioada de desfăşurare: noiembrie 2024
c) Locul desfăşurării: Colegiul Naţional „Grigore Moisil” din Onești
d) Numărul de participanţi (elevi, cadre didactice, părinţi, reprezentanţi ai comunităţii etc.): 40 de elevi și unii dintre părinţii lor, 15 profesori, reprezentanţi ai Organizaţiei GRENLANDSAKSJONEN NO
e) Descrierea pe scurt a activității: promovarea proiectului în rândul elevilor și profesorilor Colegiului, semnarea unor acorduri de parteneriat între Colegiul Naţional „Grigore Moisil” din Onești şi instituţiile partenere.
f) Responsabili:coordonatori monitorizare și coordonatori promovare proiect.
Activitatea nr. 2
a) Titlul activităţii: De vorbă cu noi şi despre noi!
b) Data/perioada de desfăşurare: decembrie 2024
c) Locul desfăşurării: Colegiul Naţional „Grigore Moisil” din Onești
d) Numărul de participanţi (elevi, cadre didactice, părinţi, reprezentanţi ai comunităţii etc.): 30 de elevi, 2 profesori,
e) Descrierea pe scurt a activității:
Activitatea îşi propune o spargere a barierelor de comunicare adolescent –adult pe o temă legată de experienţă practică, organizare, dar şi temeri şi situaţii de risc, în condiţiile in care poate lipsi sprijinul direct al unui adult sau al ambilor - ca si părinţi, iar viaţa şcolară, socială, intimă, casnică, etc devine o responsabilitate greu de gestionat pentru doi umeri fragili. Într-un cadru informal, tinerii vor împărtăși experienţe de viaţă, vor pune întrebări, vor căuta răspunsuri, vor găsi soluţii.
Responsabili: prof.Cristina Matei, prof. Elena Mandel, prof.Hanganu Loredana
Activitatea nr. 3
a) Titlul activităţii: Robotica - Provocare pentru viitor
b) Data/perioada de desfăşurare: noiembrie 2024 – decembrie 2024
c) Locul desfăşurării: Colegiul Naţional „Grigore Moisil” din Onești
d) Numărul de participanţi (elevi, cadre didactice, părinţi): 30 de elevi, 2 profesori
e) Descrierea pe scurt a activității:
Evenimentul își propune să îi sprijine pe cei care doresc să afle mai multe despre construirea și programarea roboților. După desfășurarea celor două ateliere elevii vor avea abilitățile și cunoștințele necesare pentru a continua explorarea roboților, creând și inovând împreună cu ei.
Elevii vor învăța despre:
- Elementele de bază ale roboților și ale sistemelor robotizate
o Identificarea părților de bază ale unui robot: microcontroler, senzor, sursă de alimentare
o Identificarea componentelor dintr-un kit robotic: sașiu, piese electronie, întrerupător, motor
o Implementarea mișcării robotice precum: oprirea, deplasarea înainte sau înapoi, rotirea
o Înțelegerea relației dintre putere, distanță, viteză, timp în mișcarea robotică, etc.
o Recunoașterea funcțiilor diferiților senzori
- Aplicațiile roboților
Utilizarea blocurilor ca elemente de bază înt-un limbaj de programare vizual, mBlock
f) Responsabili: prof. Buzatu Cristina-Lăcrămioara, prof. Melinte Elena-Carmen
Activitatea nr. 4
Titlul activităţii: Descrierea unor ocupații din nomenclatorul de meserii
Data/perioada de desfăşurare: decembrie 2024
Locul desfăşurării: Colegiul Naţional „Grigore Moisil” din Onești
Numărul de participanţi (elevi, cadre didactice): 30 de elevi, 2 profesori
Descrierea pe scurt a activității:
Procesul de consiliere în carieră se referă la asistarea din partea unor specialiști și absolvenți ai Colegiului, a elevilor de clasa a XII-a, prin oferirea de informații concise pentru evoluția ulterioară în carieră.
Responsabili: prof. Elena Dreghici, Cristina Romandaș
Activitatea nr. 5
a) Titlul activităţii: Imprimare 3D
b) Data/perioada de desfăşurare: ianuarie 2024
c) Locul desfăşurării: Colegiul Naţional „Grigore Moisil” din Onești
d) Numărul de participanţi (elevi, cadre didactice, părinţi, reprezentanţi ai comunităţii etc.): 30 de elevi, 2 profesori,
Descrierea pe scurt a activității:
Imprimarea 3D permite crearea de structuri și părți complexe, care nu pot fi produse prin metode convenționale de producție. Pot fi create ușor geometrii complexe, asigurând o mare libertate în design. Modele complexe pot fi imprimate 3D ca o singură piesă, eliminând necesitatea asamblării pieselor componente.
Responsabili: prof.Cristina-Daniela Rusu, ing. Simona Petre
Activitatea nr. 6
a) Titlul activităţii: Stil de viaţă sănătos!
b) Data/perioada de desfăşurare: februarie 2024
c) Locul desfăşurării: Colegiul Naţional „Grigore Moisil” din Onești
d) Numărul de participanţi (elevi, cadre didactice): 30 de elevi, 5 profesori
e) Descrierea pe scurt a activității:
Activitatea are ca scop să-i determine pe elevi să adopte un stil de viaţă sănătos, să facă alegerile potrivite privind alimentaţia, înţelegând valoarea nutritivă şi energetică a alimentelor, precum şi a nevoilor organismului.
Responsabili: prof. Irina_Livia Enache, prof. Ana Mihalache
Activitatea nr. 7
a) Titlul activităţii: Cum îmi aleg profesia! Meseria brăţară de aur!
b) Data/perioada de desfăşurare: martie 2024
c) Locul desfăşurării: Colegiul Naţional „Grigore Moisil” din Onești
d) Numărul de participanţi (elevi, cadre didactice): 30 de elevi, 2 profesori
e) Descrierea pe scurt a activității:
Procesul de consiliere în cariera se referă la asistarea din partea unor specialiști a persoanei în cauză în momentele importante ale traseului său profesional și educațional, prin oferirea de informații concise şi susținerea sa în luarea acelor decizii care îi influențează evoluția ulterioară în carieră.
Responsabili: prof. Domunti Teli Lefter, Vasilache Mihaela
Activitatea nr. 8
a) Titlul activităţii: Titlul activităţii: Imaginea mea online
b) Data/perioada de desfăşurare: mai 2024
c) Locul desfăşurării: Colegiul Naţional „Grigore Moisil” din Onești
d) Numărul de participanţi (elevi, cadre didactice, părinţi, reprezentanţi ai comunităţii etc.): 30 de elevi, 2 profesori
Descrierea pe scurt a activității:
- Evenimentul propune activități în cadrul cărora copiii vor învăța să programeze și să transforme
- cu ajutorul plăcuței Micro:bit obiecte obișnuite în obiecte inteligente;
Ne dorim să încurajăm elevii să se implice activ în folosirea tehnologiei pentru a rezolva probleme cotidiene;
Responsabili: prof. Buzatu Cristina-Lăcrămioara, prof. Melinte Elena-Carmen
Activitatea nr. 9
a) Titlul activităţii: Şcoala de vară de volei-baschet!
b) Data/perioada de desfăşurare: iunie 2024
c) Locul desfăşurării: Colegiul Naţional „Grigore Moisil” din Onești
d) Numărul de participanţi (elevi, cadre didactice): 30-40 de elevi, 2 profesori
e) Descrierea pe scurt a activității:
- iniţierea în jocul de volei,baschet
- activităţi recreative
- consolidarea calităţilor motrice ale elevilor
- dezvoltarea spiritului de echipă
- dezvoltarea spiritului competiţional
f) Responsabili: prof. Chelaru Ana-Maria, prof. Stanciu Maria
Activitatea nr. 10
a) Titlul activităţii: Școala de vară științe
b) Data/perioada de desfăşurare: august 2024
c) Locul desfăşurării: Colegiul Național „Grigore Moisil”
d) Numărul de participanţi (elevi, cadre didactice, părinţi, reprezentanţi ai comunităţii etc.): 60 de elevi, 7 profesori, părinţi
Descrieţi pe scurt activitatea: Ateliere de lucru în care se vor desfășura experimente din lumea fizicii, chimiei, biologiei, prezentări de referate și cunoștințe amuzante din lumea științei, realizare de produse software, excursie tematică.
Responsabili: echipa de proiect
a) Titlul activităţii: Încheierea proiectului!
b) Data/perioada de desfăşurare: octombrie 2024
c) Locul desfăşurării: Colegiul Naţional „Grigore Moisil” din Onești
d) Numărul de participanţi (elevi, cadre didactice, părinţi, reprezentanţi ai comunităţii etc.): 60 elevi, 15 profesori, părinți
e) Descrierea pe scurt a activității: într-un cadru festiv, elevii, împreună cu coordonatorii şi reprezentanţii ONG-urilor și a instituţiilor partenere vor primi diplome pentru activităţile desfăşurate. Se va finaliza portofoliul proiectului şi raportul final al proiectului. Rezultatele proiectului se vor publica prin mijloacele de informare în masă.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu